sâmbătă, 31 iulie 2010

Bikewalk - 31.07.2010

Dacă tot am rămas în Bucureşti cu ceva treburi, am zis măcar să nu stau de prost în casă, şi cum văzusem întâmplător în Caţavencu reclama la Bikewalk de mai jos, am zis să merg să susţin şi eu cauza mersului pe bicicletă în Bucureşti, în ceea ce a însemnat Bikewalk.




Motive să merg aveam mai multe, dar în principiu voiam să văz cam cum îs pistele de bicicletă spre serviciu, cele de pe Splaiul Unirii şi de pe cheiul Dâmboviţei.

Aşa că m-am prezentat regulamentar cum zicea în anunţ la orele 18:00 fix fără 5 la intrarea în Tineretului de la Şincai. Aici coadă mare la închiriat biciclete şi vreo 40-50 de d-ăştia ca mine care aşteptau "evenimentu".



 Pe la şi-un sfert încep lucrurile să se agite, unul dintre organizatori zice câteva cuvinte, poliţia închide circulaţia în intersecţia din faţa parcului şi plecăm în şir către Piaţa Unirii, sub privirile mirate ale şoferilor care aşteptau cuminţi să treacă coloana din rândurile căreia făceam parte şi eu :D.

ultimele indicaţii

Start

Şi nu ştiu de unde dar când am ieşit din parc cred că erau vreo 200 de biciclişti, intersecţia rămânând blocată câteva minute bune, dar cred ca asta era şi ideea - să ieşim în evidenţă :D.

Urmează o regrupare la Piaţa Unirii:

Piaţa Unirii, în faţă... 

...şi în spate

după care spre Universitate, fiind un pic la deal, viteza scade până la ritmul de stat pe loc, aşa că ne întindem cred că pe toată distanţa de la Unirii până la Universitate - bineînţeles cu toate străduţele laterale blocate de poliţie ca să trecem noi (printre care şi eu :D).

La Romană iarăşi foarte tare, poliţia blochează toate intrările în intersecţie aşa că trecem şi noi, regulamentar ocolind sensul giratoriu cât mai aproape de centru :D pentru a face stânga şi a intra pe Dacia.

Pe Dacia mă opresc să mai fac cîteva poze:

pe bld. Dacia, în faţă...

...şi în spate

dar când dau să trec îmi sare lanţul aşa că mă  trezesc în mijlocul drumului fără tracţiune. Unul dintre organizatori mă întreabă dacă am probleme, îi zic că nu, rămân în urmă, trag pe dreapta, dreg lanţul buclucaş şi îi dau tare să prind din urmă coloana căci rămăsesem cam în urmă, şi în trafic şi fără poliţie (mă obişnuisem cu poliţia).

După asta pe Calea Victoriei prindem ceva viteză la coborâre şi cred că am ajuns din inerţie, fără să mai dau vreo pedală, până în parcul Izvor, unde s-a încheiat:

în parcul Izvor

La întoarcere m-am chinuit să vin până la Tineretului pe pistele de bicicletă, dar e mai mult chin decât ajutor. La izvor stai de 3 ori la semafor că nu au fost în stare să o facă dreaptă şi să pună un semafor pentru înainte pentru biciclişti, la Piaţa Unirii - aceeaşi problemă, pe splaiul Unirii, pe pistă numai câini şi pensionari... ce să mai o plăcere pe pistele de bicicletă.

Partea fun a fost cu poliţia, dacă ar opri circulaţia şi când merg la serviciu ar fi ideal :D (cred că am făcut traseul Tineretului - Unirii - Romană - Calea Victoriei - Izvor în 20 de min).

În concluzie - bine organizat, plăcut, mai merg dacă mă mai prinde în Bucureşti sâmbăta.

Un comentariu:

  1. Faina treaba! Acu, ca tot incurajeaza mersul cu bicicleta ar trebui sa si amenajeze parcari pentur acestea. Adica tevi sanatoase unde sa le putem lega cu incredere.

    La inceputul anului bicicleta mea era singura legata de teava de gaze de la intrare in cladirea companiei, acum sunt inghesuite cate 6 biciclete, legate de aceeasi teava de gaze, si tot creste numarul ...

    RăspundețiȘtergere